We maken veel offertes, maar winnen te weinig.




Uw situatie
Uw salesmedewerkers komen met enthousiaste verhalen terug van uw klanten en prospects. “Deze gaat zeker vallen. Alleen nog even op papier zetten en dan de handtekening ophalen”.  Veel bedrijven maken hoge kosten met het maken van offertes. Een kostbare en vaak inefficiënt onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden van de salesafdeling. Afnemers vragen met veel plezier bij 5 bedrijven offertes op. Om kans te maken doet uw mee. We zien deze situatie vaak terug bij ondernemingen die actief zijn in een concurrerende markt. Aandachtsgebied voor Marketing & Salesmanager en eigenaar/ directeuren. Door kritisch naar het verkoopproces te kijken verhoogt u het rendement van uw medewerkers en de organisatie. 

Basiscondities
Het aanscherpen van het verkoopproces vraagt om een even kritische houding naar de vrijheid die salesmedewerkers hebben om afspraken te maken en tijd te investeren in het maken van ‘kansloze’ offertes.

Onze aanpak
We interviewen uw salesmedewerkers en doen onderzoek naar de inrichting van de salesprocessen en de administratieve aanpak. Met deze inzichten bepalen we met u de route voor verbetering van het offertetraject voor de korte en de lange termijn.